Back to homepage

Praktische informatie

I. Algemene info

WAAR VINDT HUNGER RACE PLAATS ?

Hunger Race gaat door op het internaat Morsehan, te Bouillon: Morsehan 3 – 6830 Bouillon.

WANNEER ?

Op zaterdag 25 juni 2022. Precieze starttijden zullen later meegedeeld worden.

HOE TE BEREIKEN ?

MET DE WAGEN

  • Vanuit Brussel:
    – E411 richting Luxemburg
    – Afrit 25 Reims
    – Volg N89 richting Morsehan/Bouillon

 

  • Vanuit Luxemburg:
    – A6/E25 richting Brussel
    – E411/A4 richting Namur
    – Afrit 25 Libramont/Chevigny
    – Volg N89 richting Morsehan/Bouillon

 

  • Vanuit Luik:
    – E25 richting Ardennes
    – E411/A4 richting Namur
    – Afrit 25 Libramont/Chevigny
    – Volg N89 richting Morsehan/Bouillon

 

Carpooling wordt sterk aanbevolen !

 

VIA OPENBAAR VERVOER
Het dichtstbijzijnde treinstation is in Paliseul. Plan uw reis via de NMBS website.

OVERNACHTING

Vermits de race vroeg in de ochtend start raden we sterk aan om op vrijdag in Bouillon aan te komen. Op zaterdagmorgen is het ontbijt eveneens aangeboden.

 

Bivak
Op het terrein van het internaat Morsehan staat een weide voor de deelnemers en hun supporters gratis ter beschikking. Zij kunnen er gratis van vrijdagnamiddag tot zondagmorgen hun tent opzetten.

In het internaat zullen toiletten en douches ter beschikking zijn.

 

Hotels
Op de website van de dienst voor toerisme van Bouillon  vindt u hotels en andere overnachtingen. Reserveer tijdig, gezien de drukke periode !

 

II. De race

RUGNUMMERS AFHALEN: WAAR, WANNEER ?

Inschrijvingen gebeuren op vrijdag 24 juni en zaterdag 25 juni op het internaat te Bouillon. Elke deelnemer krijgt een rugnummer met het nummer van het team.

DE PARCOURS

De routes worden momenteel gecreëerd. we onderzoeken de regio om de verschillende routes te creëren.

  • Parcours XL | 40km de trail* + 7km de kayak + afdalen in death ride mode
  • Parcours Medium | 20km de trail* + 7km de kayak + afdalen in death ride mode
  • Parcours Soft | 20km de marche* + 7km de kayak + afdalen in death ride mode
* De vooropgestelde afstanden kunnen lichtjes wijzigen.
*
Dit is het totaal aantal afgelegde kms. Deze afstand wordt verdeeld over de verschillende kajak- en deathride-activiteiten.

VERZEKERING, VEILIGHEID

De ondersteuning van het sportgedeelte gebeurt door People First, een bedrijf gespecialiseerd in de organisatie van dit soort wedstrijden. Hun instructeurs zijn gekwalificeerd en getraind om de eerste hulp toe te dienen.

 

Voor de death-ride is de nodige uitrusting voorzien, met name klimgordel en helm.

 

De deelnemers zijn gedekt via een door SOS Faim onderschreven verzekering.

 

Op het vertrek/aankomstpunt is een gezondheidspost voorzien, met hulpverleners, een ziekenwagen en alle nodige voorzieningen.

 

De wedstrijden en de verschillende locaties werden door een bevoegde inspecteur van de veiligheidszone provincie Luxemburg onderzocht en goedgekeurd.

PODIUM, PRIJZEN, RANGLIJSTEN

De ranglijsten zijn opgesteld op basis van de totale tijd om de volledige wedstrijd af te ronden. De totale tijd wordt bepaald door de aankomst van het ganse team. Tevens is er een podium voor de drie beste geldinzamelingen.

De prijsuitreiking vindt plaats in de vroege avond op het internaat te Bouillon. Het juiste tijdstip zal meegedeeld worden, afhankelijk van het verloop van de race.

MOETEN DE VIER TEAMLEDEN SAMEN BLIJVEN GEDURENDE HET HELE PARCOURS ?

De vier teamleden moeten samen vertrekken en tijdens het hele traject bij elkaar blijven. Bij elke tussencontrole en aan de eindstreep moeten zij samen zijn.

WAT GEBEURT ER WANNEER EEN VAN DE TEAMLEDEN OPGEEFT ?

Bij annulering door een teamlid vóór de wedstrijd mag de teamsamenstelling tot 3 dagen voor de start gewijzigd worden.

 

Indien een teamlid opgeeft tijdens de race (blessure, uitputting) dienen de andere teamleden hem/haar te begeleiden tot aan een controlepunt. Een teamlid mag namelijk nooit alleen blijven. Als het gekwetste teamlid niet langer kan verdergaan moet er een ander teamlid bij hem blijven, terwijl de andere leden hulp gaan halen.

 

Elke stopzetting, hetzij het van een teamlid of van een team, moet aan een controlepunt gemeld worden.

In geval van een ernstig ongeval moet het team het noodnummer opbellen.

MAG EEN TEAM HET PARCOURS VOORTZETTEN ZONDER EEN OF MEERDERE TEAMLEDEN?

De teams mogen de race voortzetten op voorwaarde dat zij nog minstens twee leden tellen. Indien er minder dan twee deelnemers overblijven, moeten de laatsten zich bij aankomst op een controlepost bij een ander team voegen. Met deze nieuwe samengestelde groep zal voor de rest van de race rekening gehouden worden.

WAT GEBEURT ER IN GEVAL VAN ANNULERING ?

Indien een team wenst te annuleren, kan, op gemotiveerd verzoek, uitstel van inschrijving tot het volgende jaar verleend worden. Het door het team ingezamelde geld wordt niet terugbetaald maar kan gelden voor de deelname van het daaropvolgende jaar.

KUNNEN DE SUPPORTERS DE RACE BIJWONEN?

Op welbepaalde checkpoints en aan het kasteel van Bouillon zullen de supporters de deelnemers kunnen aanmoedigen, met name tijdens de spectaculaire death ride. Nauwkeurige info hieromtrent zal de deelnemers meegedeeld worden en ook op het vertrekpunt beschikbaar zijn.

 

 

III. De maaltijden

MOET ER VOOR DRANK EN ETEN GEZORGD WORDEN?

Een gratis ontbijt is voorzien voor de deelnemers voor de start van de race. Supporters zullen er ook van kunnen genieten voor €6.

Snacks en versnaperingen (mueslirepen, vers fruit, gedroogd fruit, drankjes, enz.) worden ook aangeboden aan lopers langs het parcours.

 

MOET IK ZORGEN VOOR BEVOORRADING TIJDENS DE RACE ?

Bevoorradingspunten zijn over het hele parcours voorzien. Aan elke checkpoint zijn er waterbekers en snacks beschikbaar. Elke deelnemer moet wel minstens één liter water (1,5 liter bij zeer warm weer) en enkele geschikte voedingsmiddelen (energierepen, gel, droog fruit) voorzien.

 

IV. Uitrusting

KLEDIJ

Te voorzien: sportschoenen, lichte, comfortabele, waterdichte kleding. Opgelet : een oversteekplaatsen van de Semois zijn voorzien ! Neem indien gewenst een paar sandalen of waterschoenen mee in de rugzak.

WELK MATERIAAL ?

Elk team moet beschikken over:

  • twee GSM’s, incl. twee waterdichte hoezen
  • een eerste hulp doos

 

Elke deelnemer moet beschikken over:

  • een camelbak of veldfles met minstens 1 liter water (1,5 liter bij zeer warm weer)
  • een reddingsdeken
  • een fluitje

V. De geldinzameling

NIET IN GESLAAGD DE GEVRAAGDE 1400 € IN TE ZAMELEN ?

Elk team dient 1400 € in te zamelen. Slaagt een team er niet in, dan kan het dit jaar niet deelnemen aan Hunger Race. De reeds ingezamelde fondsen kunnen echter bewaard worden tot de volgende Hunger Race editie, zodanig dat men dan niet opnieuw hoeft te beginnen.

HOE ZAL HET INGEZAMELDE GELD BESTEED WORDEN ?

De door de teams ingezamelde bedragen zullen toegewezen worden aan verschillende acties van SOS Faim in Afrika en Latijns-Amerika. Informatie hieromtrent is op onze website terug te vinden.

HOE KRIJG IK EEN FISCAAL ATTEST ?

Voor giften van 40 euro en meer wordt in februari van het volgende jaar een fiscaal attest toegestuurd. De attesten worden door SOS Faim bij de fiscus elektronisch ingevoerd, zodanig dat zij in Tax-on-web of Belcotax opgenomen zijn. Dit geeft recht op een belastingvermindering van 45 % van de giften. De attesten zullen gestuurd worden aan personen die een gift rechtstreeks op de rekening van SOS Faim hebben geplaatst, met name via de pagina van jullie team.
Vergeet dus zeker niet jullie familie, vrienden en collega’s hierover te informeren: in feite kost een gift van 40 euro hen maar 22 euro !

Onze nieuwsbrief

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws van Hunger Race.