Back to homepage

Praktische informatie

I. Algemene info

WAAR VINDT HUNGER RACE PLAATS ?

Hunger Race gaat door op het internaat Morsehan, te Bouillon: Morsehan 3 – 6830 Bouillon.

WANNEER ?

Op zaterdag 27 juni 2020. Precieze starttijden zullen later meegedeeld worden. Einde van de race: ten laatste rond 21 uur.

 

Verder organiseren wij een nachtrace / tocht op vrijdag 26 juni door het historische deel van de stad Bouillon, met vertrek vanuit het internaat Morsehan. Deze lus van 3,4 km is eerder fun dan sportief bedoeld : bierbevoorrading verzekerd aan het kasteel ! De deelname staat open voor iedereen (race-deelnemers, supporters, vrijwilligers enz.) op individuele basis. Gratis deelname voor de race-deelnemers van zaterdag; aan de supporters, gezinsleden en vrienden zal een kleine bijdrage gevraagd worden. De aftrap is rond 22 uur gepland.

HOE TE BEREIKEN ?

MET DE WAGEN

  • Vanuit Brussel:
    – E411 richting Luxemburg
    – Afrit 25 Reims
    – Volg N89 richting Morsehan/Bouillon

 

  • Vanuit Luxemburg:
    – A6/E25 richting Brussel
    – E411/A4 richting Namur
    – Afrit 25 Libramont/Chevigny
    – Volg N89 richting Morsehan/Bouillon

 

  • Vanuit Luik:
    – E25 richting Ardennes
    – E411/A4 richting Namur
    – Afrit 25 Libramont/Chevigny
    – Volg N89 richting Morsehan/Bouillon

 

Carpooling sterk aanbevolen !

 

VIA OPENBAAR VERVOER
Het dichtstbijzijnde treinstation is in Paliseul. Plan uw reis via de NMBS website of app.

OVERNACHTING

Vermits de race vroeg in de ochtend start worden de deelnemers sterk aanbevolen op vrijdag in Bouillon aan te komen. Als avondeten wordt hen een pasta party aangeboden. Op zaterdagmorgen is het ontbijt eveneens aangeboden. Tevens worden de deelnemers uitgenodigd tot zondagmorgen te blijven, om te kunnen genieten van de BBQ en het avondfeest op zaterdagavond.

 

Bivak
Op het terrein van het internaat Morsehan staat een weide voor de deelnemers en hun supporters gratis ter beschikking. Zij kunnen er gratis van vrijdagnamiddag tot zondagmorgen hun tent opzetten.

In het internaat zullen toiletten en douches ter beschikking zijn.

 

Hotels
Op de website van de dienst voor toerisme van Bouillon  vindt u hotels en andere overnachtingen. Reserveer tijdig, gezien de drukke periode !

 

II. De race

RUGNUMMERS AFHALEN: WANNEER, WAAR ?

Inschrijvingen gebeuren op vrijdag 26 juni van 18:00 tot 21:00 uur, en zaterdag 27 juni van 7:30 tot 9:00 uur op het internaat te Bouillon. Elke deelnemer krijgt een armband en een rugnummer met het nummer van het team.

DE PARCOURS

Parcours XL | +- 37 km :

  1. 26,4 km trail
  2. 7,2 km kajak*
  3. 2,7 km race tot het hoogste punt van het kasteel van Bouillon
  4. Afdalen in death-ride mode
  5. 8,1 km trail

 

Parcours SMALL | 13,7 km :

  1. 8,8 km trail*
  2. 7,2 km kajak*.
  3. 2,7 km race tot het hoogste punt van het kasteel van Bouillon
  4. Afdalen in death-ride mode
  5. 2,2 km trail

 

Parcours SOFT en MEDIUM | 19,6 km :

  1. 8,8 km lopen (SOFT) of trail (Medium).
  2. 7,2 km kajak*.
  3. 2,7 km race tot het hoogste punt van het kasteel van Bouillon
  4. Afdalen in death-ride mode
  5. 8,1 km lopen (SOFT) of trail (Medium)

 

*Bij te lage waterpeil in de Semois wordt kajak door een run and bike vervangen

VERZEKERING, VEILIGHEID

De ondersteuning van het sportgedeelte gebeurt door People First, een bedrijf gespecialiseerd in de organisatie van dit soort wedstrijden. Hun instructeurs zijn gekwalificeerd en getraind om de eerste hulp toe te dienen.

 

Voor de death-ride is de nodige uitrusting voorzien, met name klimgordel en helm.

 

De deelnemers zijn gedekt via een door SOS Faim onderschreven verzekering.

 

Op het vertrek/aankomstpunt is een gezondheidspost voorzien, met hulpverleners, een ziekenwagen en alle nodige voorzieningen.

 

De wedstrijden en de verschillende locaties werden door een bevoegde inspecteur van de veiligheidszone provincie Luxemburg onderzocht en goedgekeurd.

PODIUM, PRIJZEN, RANGLIJSTEN

De podia zijn als volgt samengesteld: de beste ploeg van de categorie mannen, vrouwen en gemengd, respectievelijk voor de parcours SMALL, MEDIUM en XL. Tevens is er een podium voor de drie beste geldinzamelingen.

 

De ranglijsten zijn opgesteld op basis van de totale tijd om de volledige wedstrijd af te ronden. De totale tijd wordt bepaald door de aankomst van het ganse team. Eén teamlid mag opgeven, maar indien twee leden van hetzelfde team opgeven moeten de twee resterende leden zich bij een ander team aansluiten, dit om veiligheidsredenen.

 

De prijsuitreiking vindt plaats in de vroege avond op het internaat te Bouillon. Het juiste tijdstip zal meegedeeld worden, afhankelijk van het verloop van de race.

MOETEN DE VIER TEAMLEDEN SAMEN BLIJVEN GEDURENDE HET HELE PARCOURS ?

De vier teamleden moeten samen vertrekken en tijdens het hele traject bij elkaar blijven. Bij elke tussencontrole én op de finishlijn moeten zij samen zijn.

Opgelet, de death-ride afdaling is niet verplicht, maar alle vier teamleden zijn wel verplicht tot aan de dropzone te klimmen, op straffe van diskwalificatie.

WAT GEBEURT ER WANNEER EEN VAN DE TEAMLEDEN OPGEEFT ?

Bij annulering door een teamlid vóór de wedstrijd mag de teamsamenstelling gewijzigd worden tot op het opnemen van de rugnummers op het vertrekpunt.

 

Indien een teamlid opgeeft tijdens de race (blessure, uitputting) dienen de andere teamleden hem/haar te begeleiden tot aan een controlepunt. Een teamlid mag namelijk nooit alleen blijven. Als het gekwetste teamlid niet langer kan verdergaan moet er een ander teamlid meeblijven, terwijl de overige leden hulp gaan halen.

 

Elke opgave, zij het van een teamlid of van een team, moet aan een controlepunt gemeld worden.

In geval van ernstig ongeval moet het team de noodnummer opbellen (zie roadbook).

MAG EEN TEAM HET PARCOURS VOORTZETTEN ZONDER EEN OF MEERDERE TEAMLEDEN?

De teams mogen de race voortzetten op voorwaarde dat zij nog minstens drie leden tellen. Blijven ze maar met twee dan moet het team zich bij een ander team aansluiten bij aankomst aan een controlepost. Met deze nieuw samenstelde groep zal voor de rest van de race rekening gehouden worden.

WAT GEBEURT ER IN GEVAL VAN ANNULERING ?

Indien een team wenst te annuleren, kan, op gemotiveerd verzoek, uitstel van inschrijving tot het volgende jaar verleend worden. Het door het team ingezamelde geld wordt niet terugbetaald maar kan gelden voor de deelname van het daaropvolgende jaar.

KUNNEN DE SUPPORTERS DE RACE BIJWONEN?

Op welbepaalde chekpoints en aan het kasteel van Bouillon zullen de supporters de deelnemers kunnen aanmoedigen, met name tijdens de spectaculaire death ride. Nauwkeurige info hieromtrent zal de deelnemers meegedeeld worden en ook op het vertrekpunt beschikbaar zijn.

Op 27 juni (de hele dag) worden ook twee wandelparcours (5,4 km ; 11,3 km) aan het publiek aangeboden tegen een kleine deelname in de kosten. Deze parcours kunnen ja dan neen met een ticket voor de death-ride afdaling (tarief: 15 €) gecombineerd worden. Inschrijving: aan de bar van het internaat Morsehan, vertrekpunt van de parcours, of op het kasteelplein.

 

 

 

III. De maaltijden

MOET ER VOOR DRANK EN ETEN GEZORGD WORDEN?

Voor maaltijden is het aanbod als volgt:

 

  • Vrijdag van 19:00 tot 21:00 uur wordt op het internaat Bouillon onze “pasta party” gratis aangeboden. Drankjes tegen betaling. Ook voor supporters beschikbaar, tegen 6 € / persoon.
  • Zaterdag van 7:30 tot 10:00 uur, gratis EXKi ontbijt met brood, jam, bircher, budwig, vers fruit, yoghurt, brownies, muffins, scones, fruitsap. Koffie aangeboden door Café Liégeois. Eveneens beschikbaar voor supporters, tegen 6 €.
  • Tijdens de race : snacks en bevoorrading aangeboden door EXKi (energierepen, vers en droog fruit, drankjes enz). Elke deelnemer krijgt tevens een lunch pack met een EXKi sandwich. Op het vertrekpunt, te Morsehan, kunnen uw supporters genieten van een worstbroodje (4 € / stuk).
  • Zaterdagavond: BBQ en buffet met ruim aanbod van rauwkost en ook EXKi salades op basis van tabouleh, pasta of linzen. Het geheel voor 12 €/volwassen, 6 €/kind.
  • Zaterdag, de hele dag lang, is een bar open op het internaat Morsehan tot 02:00 uur ’s morgens. Iedereen welkom op ons dansfeest met professionele DJ om deze mooie dag af te ronden.

MOET IK ZORGEN VOOR BEVOORRADING TIJDENS DE RACE ?

Bevoorradingspunten zijn over het hele parcours voorzien. Op elk checkpoint zijn minstens waterbekers en snacks beschikbaar. Elke deelnemer moet wel minstens één liter water (1,5 liter bij zeer warm weer) en enkele geschikte voedingsmiddelen (energierepen, gel, droog fruit) voorzien.

 

IV. Uitrusting

KLEDIJ

Te voorzien: sportschoenen, lichte, comfortabele, waterdichte kleding. Opgelet : twee oversteekplaatsen van de Semois zijn voorzien op het XL parcours, één op het Medium ! Neem indien gewenst een paar sandalen of waterschoenen mee in de rugzak.

WELK MATERIAAL ?

Elk team moet beschikken over:

  • twee GSM, incl. twee waterdichte hoezen
  • een eerste hulp doos

 

Elke deelnemer moet beschikken over:

  • een camelbak of veldfles met minstens 1 liter water (1,5 liter bij zeer warm weer)
  • een reddingsdeken
  • een fluitje

V. De geldinzameling

NIET IN GESLAAGD DE GEVRAAGDE 1400 € IN TE ZAMELEN ?

Elk team dient 1400 € in te zamelen. Slaagt een team er niet in, dan kan het dit jaar niet deelnemen aan Hunger Race. De reeds ingezamelde fondsen kunnen echter bewaard worden tot de volgende Hunger Race editie, zodanig dat men dan niet hoeft opnieuw te beginnen.

HOE ZAL HET INGEZAMELDE GELD BESTEED WORDEN ?

De door de teams ingezamelde gelden zullen toegewezen worden aan verschillende acties van SOS Faim in Afrika en Latijns-Amerika. Informatie hieromtrent is op onze website te vinden.

HOE KRIJG IK EEN FISCAAL ATTEST ?

Voor giften van 40 euros en meer wordt in februari van het volgende jaar een fiscaal attest toegestuurd. De attesten worden door SOS Faim bij de fiscus elektronisch ingevoerd, zodanig dat zij in Tax-on-web of Belcotax opgenomen zijn. Dit geeft recht op een belastingvermindering van 45 % van de giften. De attesten zullen gestuurd worden aan de personen die een gift rechtstreeks op de rekening van SOS Faim deden, met name via de pagina van jullie team.
Vergeet dus zeker niet jullie familie, vrienden en collega’s hierover te informeren: in feite kost een gift van 40 euros hen maar 22 euros !

Onze nieuwsbrief

Een wekelijkse e-mail met praktische informatie en tips voor trainingen en inzamelacties.